שגריר ישראל בשוויץ שיתף ציטוט מדברי נאצי במשפט נירנברג ועורר סערה

ישראל פריי No Comments on שגריר ישראל בשוויץ שיתף ציטוט מדברי נאצי במשפט נירנברג ועורר סערה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל בשוויץ, יגאל כספי, זומן ע"י משרד החוץ להגיע ארצה כחלק מפתיחת הליך משמעתי נגדו, בעקבות פוסט ששיתף ברשת החברתית, בו צוטטו דבריו של הפושע הנאצי הרמן גרינג.

כספי שיתף בדף האישי שלו, פוסט בו מצוטטים דברי הנאצי בתרגום לעברית על רקע תמונתו. "את העם, בין אם יש או אין לו זכות הצבעה, תמיד אפשר להכריח לציית למנהיגיו. זה קל למדי. צריך רק להודיע לעם שהמולדת נמצאת תחת מתקפה ולהאשים את כל שוחרי השלום בכל שהם שונאים ומסכנים את המדינה. זה פועל בכל מדינה באותה המידה", דברי גרינג ימ"ש במהלך הדיונים במשפטי נירנברג.

מעלת הפוסט אותו שיתף השגריר, כיוונה למצב הפוליטי בארץ, במה שנראה כמו הצדקת דבריו של רוצח היהודים הנתעב. היא לא היססה גם להוסיף את המשפט: "אנחנו בדרך הנכונה….".

השגריר הוריד את השיתוף תוך דקות, והתנצל על הדברים, אך הנהלת המשרד החליטה לפתוח נגדו בהליך משמעתי. "אני רואה בחומרה רבה מאוד את שיתוף ההתבטאות האומללה הזאת בפייסבוק. יהיה כאן הליך משמעתי שבסופו יוסקו המסקנות כלפי ההתבטאות החמורה הזאת", אמרה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי.

השגריר כספי כבר עלה לכותרות בעבר, כששר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן החליט לנזוף בו, בעקבות עמדות פוליטיות שהביע ברשתות החברתיות. בין יתר דבריו, כתב כספי: על נאום נתניהו בקונגרס: "כבר אי-אפשר להסתפק בלהפחיד אותנו כאן בעברית? צריך לטוס עד ארה"ב לקונגרס, ושם באנגלית לספר כמה מסוכן הגרעין האיראני?".



0 תגובות